Bild

Bild

söndag 31 augusti 2014

Dags för en sockerfri månad

Hej,
nu har det gått några dagar sedan min förra uppdatering. Har väl egentligen inte gjort så mycket. Jag har jobbat och kämpat på med mina joggingturer. Ikväll blev det att köra lite crosstrainer eller lite och lite 35 minuter körde jag på och efter det blev det bodybalance. Jag är trött på att va så styv i kroppen, men tycker att fast ja stretchar minst 3 ggr per vecka så är jag fortfarande liga vig som en sten. Kanske jag är en sådan människa som är dömd att vara ovig och bara titta avundsjukt på när alla andra böjer sig åt höger å vänster i olika positioner helt utan problem. 
Jag har för övrigt bestämt att september ska bli en sockerfri månad. Vilket betyder att jag inte tänker äta eller dricka något som innehåller socker och sötningsmedel. Detta betyder ingen skyr och ingen mörk choklad, ingen coke-zero eller något sådant. Jag ska också avstå helt från alkohol minst hela september. Om jag har motivation kanske jag kör på att vara nykter resten av året, även om det för tillfället känns en aning överambitiöst att va helnykterist så pass länge. Alla säger ju att man ska njuta av livet och festa och ha roligt medan man är ung. Tycker däremot att jag inte är så intresserad av att vara ut och festa längre. Skulle vara mer intresserad av att få min utbildning färdig, gifta mig och småningom bilda familj. Ja alla är vi olika! 

Nu orkar jag inte skriva mera, men jag lär väl uppdatera under månadens gång hur det går för mig med min sockerfria månad. Jag hoppas ju själv på att det ska gå utan problem. Försöker med all min vilja att bekämpa mina inre sockerdemoner som tycker att ja förtjänar att äta godis när jag vill. Jag försöker  stå emot. Jag är stark. Jag ska klara det!!!

Nu ska ja nörda mig lite på facebook. 
Ha det bra!

1 kommentar: