Bild

Bild

söndag 10 augusti 2014

Fakir dag 7 - regn, energi och träning

Hej,
nu har det gått några dagar sedan jag uppdaterade senast. Men om jag får säga det själv har det gått ganska bra hittills att äta så nära 0 kolhydrater som möjligt per dag. Jag har också fått lite mera energi nu. Detta tror jag själv beror på att jag har börjat ta vitamintillskott. En dag svängde jag via en hälsokostaffär och införskaffade C-vitamin och magnesium. Hemma i skåpet hittade jag även en sorts multivitamin som innehåller allt från vitaminer till olika mineraler. Så nu knaprar jag piller varje dag. Om den nya piggheten beror på tabletterna eller om det är någon slags placeboeffekt vet jag inte, men jag är hur som helst nöjd. Det enda negativa är att magnesiumtabletterna är så extremt stora att jag håller på att kväva mig varje gång jag ska svälja ner dem. Är tvungen att dela dem på mitten för att kunna svälja dem. I-landsproblem!

Igår var vi till Tuuri (Veljekset Keskinen) och shoppade loss. Det blev mest att köpa hushållsprodukter och sådant nödvändigt. Men köpte också lite nytt material tills skolan börjar (när den nu än börjar då) och en träningstopp och ett par ballerinaskor för 1,50 €. Shopping är förresten bra motion, man går mycket mer än man tror. När jag kom hem hade jag 13 000 steg på stegräknaren!! Så det är inte bara negativt att shoppa ;) 
I fredags kom jag också igång med träningen, har fortfarande lite träningsvärk. Jag körde lite komma igång övningar både med och utan hantlar. Jag var duktig och både värmde upp och stretchade efter. Blev riktigt svettig. Har småningom tänkt börja på med ett 30-dagars träningsprogram. Men måste nog träna lite mer på armhävningar (som jag suger på) och lite sådana övningar, annars kommer jag aldrig orka göra alla rörelser i programmet. Ikväll hade jag tänkt ta mig en tur till gymmet och köra lite bodybalance. Bara för att det är så härligt. Jag vet att det inte är den tyngsta träningen, men jag vill försöka börja lite lugnt så jag inte sliter ut mig själv i förtid. Igår kollade jag ett program på tv om en kvinna som vägde kanske 160 kg eller något sådant och som började träna och efter att hon hade gått ner massa i vikt började hon löpträna och klarade till sist av att springa nästan ett helt halvmarathon. Det vore något. För tillfället orkar jag jogga 4-5 km, så det är ganska långt kvar till ett halvmarathon. Vet inte riktigt hur man skulle träna upp orken att springa längre heller. Kanske vore något att satsa på, haha. Man kan ju alltid drömma.

Det var allt för denna gång nu tycker jag att jag har skrivit tillräckligt långt. Ja och rubriken på inlägget innehåller regn för att det inte har gjort annat än regnat de senaste dagarna = tråkigt. 
Här kommer dagens bild:  


Dagens bild föreställer en smörgåstårta i LCHF-stil som vi bjöd på när vi hade förlovningsfest för några veckor sedan. Bottnen bestod av ägg och grädde. Fyllningen av Philadelphia, majonnäs och creme fraiche. I fyllningen hade vi  också lite lax och räkor. Tyckte själv den blev riktigt god, men den var lite rinnig av någon anledning.


Ha det bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar