Bild

Bild

tisdag 19 augusti 2014

Tjeena kexet, står du här och smular?

Hej,
jaa jag vet, helt random rubrik. Men jag känner för att vara lite random idag. *stort leende* Har energi i kroppen, vilket är konstigt med tanke på att jag sovit mindre än 7 timmar, steg upp, klädde på mig träningskläder, snörade på mig träningsskorna och begav mig ut på veckans första joggingrunda. Joggade i lugn takt mina 5 km, det var först mot slutet av rundan som mina ben fick fnatt och beslöt sig för att springa i raketfart, kändes som att jag flög fram. När jag kom hem försökte ja köra lite plankan och därefter blev det stretchövningar i alla olika former som finns. Vill inte få problem med knäna igen. Borde också köpa bättre löpskor. Men det är så himla dyrt med ordentliga skor. Jag menar vem har råd att lägga 200 e på ett par skor? Vet ni hur mycket kläder man får för det? Lite beroende på i vilken affär man handlar i och för sig. Men på HM får du ganska mycket för 200 e, du får t.ex. 20 stycken linnen a' 9,90 e/st. Inte helt illa va? Men vem skulle köpa så många linnen på en gång? 
Nä nu får jag sluta flumma. Känner att det här kommer bli en extremt flummig dag. Jobbet kallar klockan 14.00 idag, får se hur många surhemular som kommer och handlar med mig idag. Det jobbigaste som finns är när kunder läser på fel skyltar och påstår att produkten de valt kostar mycket mindre än vad jag i min tur vet att de kostar. Då blir man tvungen att gå och kontrollera vad det står på skylten. Sedan måste man gå tillbaka till kunden å säga att man hade rätt från början. Då blir de sura. Kunder hatar att ha fel. Kunder älskar att pluta. De älskar att säga elaka saker. Till och med för vissa kunder är det tydligen naturligt att komma med personliga påhopp. Lugn och snäll som man är så står man bara där och tar emot. Ibland känns det som att man skulle vilja skrika rakt ut och kalla elaka kunder för elaka saker. Men det får man ju inte. Den som hittade på uttrycket "kunden har alltid rätt" vet inte ett skit om att arbeta inom kundbetjäning. Finns det egentligen något värre yrke? Visst det finns gulliga kunder som berömmer och tackar för hjälpen, men sedan är det de där surhemularna som bara är ute efter att gnälla å klaga å göra en på dåligt humör. Nåja nu ska ja sluta klaga! *försöker förbereda mig mentalt på dagens arbetsdag*. 

För att avsluta inlägget kommer lite bilder som jag tog på jobbet i går. Vi har fått in lite nya blommor/växter nu!:
Marjakanerva - Bärljung 

Koristekaali - Dekorationskål 

Kesärudbeckia - Sommarrudbeckia
Detta är ingen nyhet men tycker att den är så härligt underbart gul!

Pallokrysanteemi - Bollkrysantem

Ruusut - Rosor 

Mera underbara rosor

Rosor <3

Tulilatva - Våreld
Detta är inte heller någon nyhet, men ja tycker de är ganska fina ändå!

Ruusubegonia - Rosenbegonia
Helt underbar färg för de som inte vill ha den klassiska röda begonian!

Den här minns jag inte det exakta namnet på, men det är någon slags hybrid av tuppkam, rätta mig om jag har fel! Ganska häftiga är de tycker jag. Ser ut som hjärnor!




HA DET BÄST!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar