Bild

Bild

torsdag 7 augusti 2014

Fakir dag 4 - tröttheten tar över

Hej,
är nu inne på dag fyra med fakir. Och känner mig så oerhört trött. Förra gången jag körde fakir så kom inte tröttheten förrän efter ungefär 1,5 vecka. Men redan igår kände ja mig så oerhört trött. Undrar om det är omställningsbesvär? Är det värme? Sover i alla fall inte för lite blir nog cirka 8 timmar per natt. Lite smått illamående känner jag mig också, det liksom kommer och går i vågor. Aptiten är det dock inget fel på. Fast jag skulle va dödssjuk skulle ja alltid va hungrig. Förstår inte när vissa säger: "Det är så varmt, jag har ingen aptit" Haha det skulle aldrig hända mig. Är i alla fall en liten smula stolt över att jag klarat tre dagar utan att småäta det minsta. Bara jag klarar av det resten av fakirtiden och tiden efter det så skulle det vara bra. Tycker mig ha hört att det tar minst två veckor innan man kommer in i en ny vana. Måste försöka göra det till en vana att aldrig!! äta när jag inte är hungrig. "Mat är ett behov" var det en av mina kloka vänner som sade en gång i tiden! Måste försöka leva efter det tänket. Inget tröstätande, inget småätande. Äta när jag är hungrig. Det är enkelt så länge man är hemma och kan bestämma över sitt eget ätande, men så fort man far bort någonstans så är det genast mycket svårare, eftersom alla ska fika och äta gott hela tiden. Nu får det vara nog. Vill komma i form. Vill inte småäta. Vill må bra. Det gör jag av LCHF. Trots vad folk säger om LCHF är det ändå något som får mig att må bra. Tänker aldrig mer i hela mitt liv äta pasta igen. Kött och fett är underbart! *försöker intala mig själv att jag inte behöver socker* *jag vet att jag inte behöver socker* *socker är farligt* 
Har fortfarande inte kommit igång med träningen. Men vem vet, kanske händer det imorgon? Den som lever får se! Nu ska ja avsluta detta inlägg och börja göra mig i ordning för ett och annat. Ha det gött alla! Försök att undvika det vita giftet (socker) ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar