Bild

Bild

fredag 15 augusti 2014

Fakirdag 2 - träningsvärk och träningsglädje

Hej allihopa!
Har nyss druckit mitt fettkaffe ur min självomrörande kaffemugg. Det måste ju vara världens bästa uppfinning. Den var ju lite dyr, men den är väl nog värd pengarna när man slipper stå med stavmixern varje dag och mixa. Tänk vad häftigt med en mugg som mixar din dryck bara du trycker in en liten knapp. Ett lyckat köp (även fast jag inte har betalat räkningen ännu). 

Igår träffade jag min kära vän Tess som informerade mig om att vi inte har träffats sedan februari. Hur kan vi ha låtit det gå så lång tid mellan träffarna? Vi måste nog skärpa oss nu ;) Jag blev också informerad om att vi tydligen har hunnit vara vänner i hela 16 år. Alltid när vi träffas så sitter vi och pratar om allt mellan himmel och jord och även fast vi träffas alldeles för sällan så håller vi vänskapen vid liv. Igår besökte vi Sports Club och tränade så att svetten rann. Det blev 4 km jogging på löpbandet, 20 minuter på crosstrainern och lite träning på diverse träningsmaskiner. Vi avslutade med lite magövningar och stretch. Så idag har jag träningsvärk i rumpan och baklåren. Men jag ser träningsvärk som något positivt, ett tecken på att man har tagit i i ordentligt. 
Måste säga att min träningslust har väckts på sistone. Jag ser riktigt fram emot träning nu och om mina ben orkar så ska jag ännu ta mig ut på en långpromenad någon dag denna vecka samt ett pass bodybalance på söndag! Soffpotatisen har förvandlats till en människa om tycker om att röra på sig. 

Nu får det räcka med text för idag, här kommer lite bilder:

Testade att laga zucchinichips för några dagar sedan. Det var supergott och kan definitivt fungera som substitut för riktiga chips. Mycket hälsosammare och med mindre kolhydrater!

Fula moln som såg hotande ut när jag var på jobbet senast. Men de blåste dock bort utan att ösa ner över oss, så det var ju positivt i alla fall. 

Här är en bild på min självomrörande kaffemugg. Om någon är intresserad så kan man t.ex.beställa den här

Håller som bäst på och läser första Harry Potterboken på tyska. Försöker öva upp mina tyskakunskaper och jag är riktigt förvånad över hur bra det går att läsa på tyska, förstår ju inte alla ord, men helheten i alla fall.. Har som mål att läsa alla böckerna på tyska. Önska mig lycka till! ;) 

4 kommentarer:

  1. Oj nej nu blev jag avundsjuk!
    Måste skriva upp en sådan här självrörande kaffemugg på önskelistan :D

    SvaraRadera
  2. Har du förresten tips på flera nyttigare snacks, något liknande som zucchinichipsen?
    Letar efter nya idéer :)

    SvaraRadera
  3. Ja ska fundera. Men eftersom du inte går på LCHF så kan du t.ex. äta kvarg och hallon/blåbär. Om jag äter kvarg blandar ja de alltid med grädde för att få upp fetthalten :D Sedan kan du testa att laga kesoplättar, de var väldigt goda och mycket nyttigare än riktiga plättar :)

    SvaraRadera
  4. Äkta vänskap är vad vi har! :)
    Och nästa gång vi träffas blir det INTE i februari.. 2 gånger i året går ju bara inte. Vi bor ju ändå bara 80 km från varann. :)

    SvaraRadera