Bild

Bild

onsdag 27 augusti 2014

Sockerträsk, träningsmotivation och bröllopsplaner

Hejsan,
nu är det ett tag sedan jag skrev senast. Orsaken till att jag inte har skrivit på ett tag är nog att det inte direkt har gått så bra den senaste tiden, i alla fall när det gäller kosten. Har ramlat ner i sockerträsket inte bara en gång utan två gånger förra veckan. Så håller som bäst på att försöka ta mig därifrån. Har nu också bestämt mig för att jag ska fokusera på hälsa istället för viktnedgång. Detta betyder att jag inte hade tänkt väga mig något mer detta år. För mig är det så stor ångest att ställa sig på vågen så det kan förstöra en hel dag ifall vågen inte visar det som jag vill. Därför är det lugnast för nerverna att helt enkelt ignorera vågen. Varför ska det vara så himla viktigt hur mycket man väger? Räcker det inte med att fokusera på att må bra och vara nöjd med sin kropp och klädstorlek. Så nu måste jag bli snällare mot mig själv och inte nojja över allt. Har också bestämt mig för att ta en sockerfri månad i september. Detta betyder att jag också kommer att skippa allt som har med sötningsmedel att göra. Alltså kommer jag att äta protein, fett och grönsaker. Funderar också på att inleda september med en mejerifri vecka. 
När det kommer till träning så tycker jag ändå att det går ganska bra. Igår var jag ute och joggade 5 km och satte nytt personligt rekord på 37:44, inte helt illa med tanke på att jag en gång i tiden knappt orkade jogga 200 m utan att dö av ansträngning. Denna vecka ska jag ännu hinna med en till joggingtur på 5 km samt en promenad på 8 km. Och nästa vecka ska ja för första gången i hela mitt liv försöka mig på att jogga 6 km i sträck, önska mig lycka till!
Gällande den tredje delen av rubriken så kan jag ju avslöja att jag och min underbara pojkvän/fästman planerar att gifta oss nästa sommar. Om allt går som vi vill så blir det bröllop någon gång i juli nästa år, alltså är det mindre än ett år kvar = stress! Men vi får se ännu om det lyckas. Är redan nervös! Idag när det var lite att göra på jobbet så stod jag och övade på olika tal som man eventuellt skulle kunna tänka sig att hålla på bröllopet. Det är så mycket att planera. Hurdan klänning ska man ha? Vem ska man bjuda? Ja vi får se hur det går. ;)

För att avsluta inlägget bjuder jag på lite olika bilder:

Rosor

Ännu fler rosor

Rosor

Alltid härligt med massa färg! 

Begonior kan ha andra färger än röd ;)

Lite dekoration på jobbet :)

Lite inspiration till en höstplantering kanske? ;)

Jag ser inte världens gladaste ut, men jag älskar min nya springjacka från HM. Älskar allt med färg och leopardmönster!

Tacosblandning ala LCHF. Blandning av lite grönsaker, köttfärs, majonnäs och smetana + lite tacosås.

Tacosblandningen ovan åt jag tillsammans med dessa underbart goda och enkla ostchips

Mina nya träningsskor, det är riktigt bekvämt att jogga i dem. Tror att det är mitt första par som jag har köpt enkom bara för att springa i! Kan tänka mig att det ser ganska roligt ut när jag kommer joggandes röd som en tomat i ansiktet i min orangea jacka å mina lysande rosa skor och mina blåa byxor ;)

En bild på världens enklaste muffins som innehåller, 86 % mörk choklad, osaltat smör, ägg, grädde samt lite vaniljpulver :) 

Det blev supergott att äta muffinsen med lite hallon och en klick grädde. 

Krysantemer i underbara färger!

Mera krysantemer i cool färg. Helt underbart att blommor finns i så många underbara färger

Så här såg jag ut idag när jag kom hem från jobbet efter att ha varit utomhus i sex timmar i regn och blåst. Nu har jag i alla fall tinat upp och ser fram emot ledig dag imorgon.



Det var allt för denna gång.
Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar