Bild

Bild

fredag 12 september 2014

En sockerfrimånad - dag 12

Hej!

Det känns som att det var väldigt länge sedan jag ventilerade mig i bloggen. Det har väl hunnit gå nästan två veckor sedan mitt senaste inlägg. Känner att bloggmotivationen tryter och inläggen börjar komma allt mer sporadiskt. Ska försöka bättra mig, men troligtvis kommer jag ändå inte att skriva så ofta. 

Vad har hänt sedan min senaste uppdatering?

Jo den sockerfria månaden går utmärkt. Över all förväntan. Saknar varken coke zero eller mörk choklad! Skyr saknar jag dock lite, men jag överlever. 

Träningen går dåligt. Har inte kunnat träna på fem dagar nu på grund av förkylning. Har vaknat varje dag med huvudvärk och knaprat piller utan framgång. Idag var första dagen jag vaknade utan huvudvärk, däremot känner jag nu att den är på väg tillbaka. Snorig och täppt i näsan samtidigt har jag varit. Hes. Allmänt trött och slut. Orolig över att inte få träna. Jag vill ju så gärna klara av att springa 10 km. Men i den här farten kanske jag aldrig kommer klara det. Det värsta av allt är att min pojkvän ännu har fem veckors praktik kvar på dagis, vilket betyder att han kommer att va sjuk i fem veckor och smitta ner mig. Så får se om det blir någon träning alls under den närmsta tiden. Jag beställde i alla fall idag lite böcker från adlibris, både skönlitteratur och träningsböcker. En bok om Yoga och en bok med olika träningspass för rumpa, mage och lår (mina problemområden). Det märkliga med lchf är att jag i princip bara gått ner på överkroppen, har fortfarande putmage å stor rumpa å tjocka lår, Fast jag gått ner 10-12 kg kan jag fortfarande ha samma byxor, visst de är lite stora i midjan, men kan ändå ha dem utan att de faller av. Okej nu nojjar jag igen över vikten. Men det blir väl så för att jag inte rört på mig så mycket den senaste tiden. Är rädd för att gå upp i vikt igen. Vill inte gå upp! Vill gå ner! Och jag som hade lovat att inte stressa och nojja med viktnedgången. Lättare sagt än gjort kan jag tala om. Har hela mitt liv tänkt på mig själv och min kropp och att jag behöver gå ner i vikt. Då är det minsann inte så lätt att sluta tänka i de banorna. 

Nu ska jag försöka gå ut på en promenad. Det blir knappast i så hårt tempo eller så långt. Men en liten promenad måste ju vara bättre än att sitta å nörda sims 4 hela dagen!

Ha det bra! Keep up the good work!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar