Bild

Bild

måndag 22 september 2014

Sockerfri månad dag 22 - träning och framtid

God förmiddag kära läsare! 

Nu har det åter igen blivit dags för mig att uppdatera min lilla blogg. Sitter som bäst här och dricker en kopp av mitt livselixir (kaffe). Finns det något underbarare sätt att börja dagen på än att dricka en kopp hederligt svart kaffe? Svaret är nej! Okej, jag måste ju erkänna att det inte direkt är det första jag gör denna förmiddag. Direkt jag steg upp påbörjade jag dag 3 i ett 30-dagars träningsprogram. Det hela går ut på att man ska göra en viss mängd squats, armhävningar, plankan och sit-ups per dag. Det går riktigt snabbt så här i början när det inte är så många repetitioner att tala om, men ju längre dagarna förflyter så desto mer repetitioner ska man göra av varje övning t.ex. dag 15 ska man göra 140 squats, 18 armhävningar, 1,5 minuters planka samt 90 sit-ups. Känner på mig att jag kommer ha en enorm träningsvärk den kommande månaden ;) Men då säger jag som så att: Vill man vara fin får man lida pin, som det så vackert heter. 

Nu kanske ni vill veta hur det går för mig att vara sockerfri. Just sockerfri har jag i stora sett varit hela det här året (med x-antal undantag när jag fått hjärnsläpp och frossat i godis) men den största förändringen är alltså att jag inte har ätit eller druckit något alls med sötningsmedel i. Det går hur bra som helst! Det går så bra och känns så bra att jag förmodligen kommer fortsätta ett tag till med att helt undvika sötningsmedel. Jag känner inget som helst sockersug och har inte gjort det på hela månaden! Det är ju helt underbart! Att man kan leva utan att ständigt tänka på godis och när man ska få äta det tycker jag är helt fantastiskt. Min önskan just nu är att fler människor börjar inse hur mycket härligare det är att leva ett sockerfritt liv, istället för att sitta hemma och planera när man ska få äta godis och sötsaker nästa gång. 
Nog sagt om det!

Framtiden är ju en del av rubriken på detta inlägg. Det jag vet om framtiden just nu är att den ska och kommer att fyllas med massa pluggande. Jag har som mål att bli färdig med min pro gradu i vår, alltså är det hög tid för mig att börja göra något åt saken. Jag har redan valt vilket matierial jag ska använda mig av, nu är det knepiga att få tag i det och därefter bestämma vad exakt jag ska fokusera min analys på. Därefter måste jag hitta lämplig litteratur och källor till teoridelen. Jag kan ju avslöja att det kommer att handla om översättning från tyska till svenska. 
Nej nu måste jag fortsätta göra lite hemuppgifter innan det är dags för dagens lektion i isländska!

Slänger in en gammal bild så ni har något fint att titta på:

Två favoriter på samma bild: Bacon och fettkaffe ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar