Bild

Bild

torsdag 18 september 2014

Dag 18 sockerfri månad - Nya träningsrekord!

Hej!
Idag är jag på strålande humör! Varför? Jo för igår satte jag nämligen nya träningsrekord! Vilket är väldigt förvånande med tanke på att jag hade träningsvärk i låren efter tisdagens bodypump. Det började som så att jag satt och halvsov i soffan, kände mig helt slut  (trots att jag inte hade ansträngt mig något extra alls). Då beslöt jag mig för att gå ut på en promenad för att piggna till. Men när jag väl kom ut så tänkte jag att ja skulle testa att jogga lite och se hur det kändes samt för att se hur mycket min kondis försämrats när jag inte varit ute och joggat på 1,5 vecka minst. Döm av min förvåning när det från första steget kändes lätt! Mina ben kändes som fjädrar, kände inte det minsta av träningsvärken. Jag bara sprang och sprang. Jag hade bestämt mig för en sträcka på ca 4 km, men eftersom det kändes som att de gick så bra så beslöt jag mig för att fortsätta. När jag väl stannade och tog fram min telefon för att checka sportstracker så höll ja på att svimma när jag såg att jag sprungit 7,65 km! Tänk det hörni, lilla jag som knappt kunde springa 200 minuter förr utan att dö av ansträngning. Nu hade jag alltså slagit mitt förra springrekord som låg på 6 km. Det känns helt underbart! Inte långt kvar nu till mina 10 km. Och klarar jag det bra kanske jag börjar satsa på lite längre rundor! Och jag som häromdagen var beredd på att ge upp joggingen helt och hållet. Kanske bäst att fortsätta i alla fall bara för att det är så underbart att plugga i lite musik i öronen och bara springa! Jag ska däremot börja träna mer på gymmet också så jag får lite variation i träningen. Lite pump å spinning åtminstone, men sen skulle jag också vilja köra lite bodycombat och Bodybalance förstås! Får se nu hur mycket jag orkar. Men jag orkar uppenbarligen mer än jag tror, vilket är bra :D

Idag är jag ledig, och ska väl inte göra så mycket speciellt egentligen. Suffeli kommer hit på kaffe om hon inte får förhinder. Jag ska nog bara chilla och njuta av min lediga dag. Kanske eventuellt om inte mina ben gör så fruktansvärt ont så kanske jag tar mig till gymmet eller ut på långpromenad. Men just nu känns det nog att man lever ;)

Eftersom jag inte har tagit några nya bilder på sistone så laddar jag upp några bilder från Århusresan som jag var på i april detta år. Det är väl bra att ha med bilder i inläggen också så att det inte bara blir en vägg av text för er att läsa: 

Vi vandrade omkring i Århus och såg massor med fina, färgglada hus överallt. Jag vill också bo i ett så färgglatt hus!!

Här vill jag bo!

Jag och Suffeli #friendsie 

Souvenir från flygplatsen. Men budskapet är tydligt I <3 Danmark. Underbart land där jag mycket väl skulle kunna tänka mig att bo! 



Det var det, må lyckan vara med er!

1 kommentar: