Bild

Bild

måndag 15 september 2014

Sockerfri månad - dag 15

Hej folket!
Idag har det gått exakt en halv månad utan socker och sötningsmedel och jag mår bara priima (om man bortser från min förkylning). Igår trotsade jag dock min förkylning och tog mig till gymmet för att träna lite bodybalance. När jag väl låg där på golvet och försökte göra diverse olika yoga-aktiga positioner så väcktes en brinnande träningslust inuti mig. Nu känns det som att jag vill skippa mina drömmar om att orka springa 10 km och istället satsa på att träna allt möjligt på gymmet. Det finns många olika pass som jag gärna skulle vilja gå på: Bodybalance, Bodycombat, Core, Bodypump, Spinning, Fitnesspilates och Sh'bam. Sedan kanske man kunde slänga in lite RPV också (en hel timme som fokuserar på övningar för mage, rumpa och lår). Ska jag hinna med allt detta så får jag väl bosätta mig på gymmet! Jag tackar i alla fall LCHF för min nyfunna träningsiver. Vem vet, kanske fortsätter jag ändå med mina joggingturer, men jag har på känn att framtiden kommer att bjuda på en rejäl träningsvärk ;) 
Måste också försöka skärpa mig gällande mitt ätande och SLUTA småäta. Tänker mig att 16:8 ska råda bot på det! Märker dock själv att småätandet alltid inträffar när jag inte har ätit riktiga ordentliga måltider. Så jag måste börja satsa på riktiga måltider och sätta upp nya regler för mig själv! Nåja, för att förverkliga mina planer ska jag nu äta världens godaste biff tillsammans med lite stekt lök, ost, tomat, majjo och en klick creme fraiche. Klockan två blir det att masa sig till universitetet och ha första lektionen i isländska! Can't wait!

För att avsluta detta inlägg bjuder jag på en selfie! Ha de bra och nu kör vi ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar