Bild

Bild

fredag 3 oktober 2014

3-10-2014 - Fredag - Motivation - Plugg - Träning

Hej,
Jaa! jag vet att jag har blivit extremt dålig på att blogga! Dagarna flyter iväg och jag hinner inte med själv. Sedan mitt förra inlägg har jag hunnit avsluta den sockerfria månaden, bli ett helt år äldre (usch), ha ångest över alla måsten gällande studierna och så har jag också hunnit ha en del djupa funderingar över vad jag vill göra med mitt liv. En del saker har klarnat. Vi har beslutit oss för att vi förmodligen kommer att skjuta på bröllopet ännu någon sommar. Orsaken till detta är för att jag kommer aldrig i mitt liv orka både planera ett bröllop och skriva på mitt slutarbete. Våren kommer att gå i pluggandets tecken, kommer att vara tvungen att sitta dag och natt och skriva om jag ska hinna bli färdig med min magister. Jag vill bli färdig till våren eftersom jag är så himla trött på att plugga. Det känns som att livet passerar medan man är fast i gamla hjulspår och lever på existensminimum. 

Somrarna känns ju däremot lite bättre då man får ha sommarjobb och tjäna pengar så man kan leva på riktigt och faktiskt göra saker. Men däremot känns det lite tungt att aldrig få vara ledig. Jobba hela sommaren och plugga hela hösten/våren/vintern. I alla fall detta femte läsår kommer bli oerhört tungt. Jag känner mig helt enkelt slutstuderad. Studierna har också börjat kännas onödiga. Vem vet om man kommer få något jobb när man är klar? Framtiden känns väldigt oviss. 

Jag känner stor oro inför framtiden. Därför tror jag att det är smartast att skjuta på bröllopet lite, eftersom jag inte orkar med mera stress. Nog för att jag längtar ihjäl mig efter den dagen då jag får gifta mig med min älskling, men jag vill ändå inte stressa ihjäl mig över det och gå in i väggen. När man redan är nära bristningsgränsen är det nog smart att försöka ta det lite lugnare. Jag har ju dessutom också annat som oroar mig för tillfället och det är ju inte helt oväntat mig själv, min kropp och mitt utseende. Jag är så trött på att vara tjock och plufsig och resultaten av lchf och träning har inte hittills varit tillfredsställande. Det enda jag vill nu är att få en slank och fin kropp och kanske lite starkare arm- och magmuskler. Jag vill kunna vara stolt över mig själv och mitt utseende. Försöker ju träna på så gott jag kan, men det känns som att mitt utseende ändå inte förändras. Jaa jag vet att det inte sker över en natt. Men har ju ändå hållit på nu i snart 10 månader med detta. Som vanligt är livet orättvist och vissa personer rasar i vikt och får sin drömkropp på några månader medan andra får kämpa för evigt ( i alla fall känns det så, eftersom jag är så långt ifrån drömkroppen som jag bara kan vara just nu)

Nä nu ska jag avsluta detta långa romaninlägg. Om någon ens orkar läsa allt vad jag skriver här vet jag inte. Men tänkte i alla fall dela med mig av några bilder nu från de gångna dagarna, så att ni får lite annat att se på än en vägg av text. Enjoy!: 

Zucchinibröd som jag bakade för ganska länge sedan. De smakade helt okej. Har också provat att laga ostplättar och de brukar se ut ungefär som dessa bröd. 

Naturella nötter är mums. Dock har jag nu börjat med en utmaning som går ut på att inte äta vare sig nötter eller mörk choklad under 2 veckors tid. Önska mig lycka till xD

Detta måste vara det godaste jag stött på hittills inom LCHF-världen. Falsk mannagrynsgröt. *Dreglar bara vid tanken på det*

Hamburgare utan bröd. Riktigt gott om jag får säga det själv!

Lilla Zakke som snällt låg i min famn medan jag tittade på förra veckans svenska Idol :D Jag kan säga att det är ganska svårt att ta bild av Zakke eftersom hon oftast blundar på alla bilder ^^



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar