Bild

Bild

onsdag 29 oktober 2014

Dags att flytta upp i bergen?

Hej,
ja alltså man får ju fundera på om det snart börjar vara dags att bunkra upp med mat och flytta upp till någon grotta i bergen. Det händer så mycket skit här tycker jag. Senaste händelsen en 60-årig man blir knivskuren till döds mitt på ljusa dagen mitt i centrum av Vasa och polisen misstänker inget särskilt motiv. En mamma tar livet av sig själv och sina tre barn genom att frontalkrocka med bussen där hennes man sitter. Folk misshandlas till höger och vänster. Kvinnor som går hem efter krogen blir våldtagna. Alltså vart är världen på väg? Vem ger en person rätt att skada en annan människa? Man blir ju helt uppgiven. Snart vågar man ju inte längre gå ut. Vem vet vad det står för galning utanför dörren och väntar på första bästa offer att knivhugga/mörda/våldta. Vi lever i en sjuk värld måste jag säga! Det lockar nog mer och mer att flytta lång bort, exempelvis till en grotta så man kommer bort från alla hemskheter. 

Känner mig inte vidare positivt inställd idag. Stressen äter upp mig. Ja visst jag vet att folk säger att man ska ta de lugnt och sluta stressa. Men det är inte så himla lätt med alla äckliga inlämningsuppgifter till skolan. Pluggar man inte så sitter man och har ångest över att man inte gör något åt alla äckliga uppgifter. Usch! Och sen ska man ha ångest över alla hushållssysslor som ska göras. När ska man hinna med allt? Och vår dammsugare är dessutom sönder och det är extremt skräpigt på golvet. Har inte råd att köpa ny, för de kostar mycket. Fattig studerande, ja ni fattar! Och i slutändan sitter man och spelar spel på facebook istället för att göra något vettigt. Varför? Jo för att det tar emot att göra något över huvud taget. Får spykänslor när jag tänker på allt som måste göras. Sluta stressa tänker ni, men jag kan tala om för er att det inte är så jävla enkelt! Jag behöver semester!


Om jag började gå, hur långt skulle jag kunna gå innan mina ben inte längre bär mig? Hur långt skulle jag gå innan någon börjar sakna mig? När jag faller ihop på marken, skulle någon hjälpa mig då? 


1 kommentar: