Bild

Bild

onsdag 5 november 2014

Sockerfritt November - dag 5

Hej alla!
Ber om ursäkt för en ytterst slö uppdateringsförmåga från min sida! Fast jag är ju ganska slö när det gäller allt annat också, så kanske det inte är så konstigt att mina blogginlägg kommer lite sådär sporadiskt. Ibland förstår jag inte hur vissa hittar inspiration att skriva i sin blogg flera gånger om dagen. Okej, de kanske lever ett mer spännande liv än mig, för vem är intresserad av att läsa om mitt tråkiga liv då? Jag gör ju aldrig något spännande xD Jag är en alldeles helt vanlig vardaglig människa. Inte äger jag någon dyr kamera och jag är för den sakens skull inte särskilt bra på att fotografera heller, så därför blir de inga snygga bilder. Jag är dålig på tekniska saker och vet inte hur jag skulle få den här bloggen att se mer personlig ut. Det känns som att jag inte kan så mycket egentligen, så man får ju fundera hur jag skulle klara mig om jag blev strandsatt på en öde ö *fniss* 

Nåja, nu ska jag sluta gnälla över allt som jag inte är bra på och istället berätta att jag åter igen har inlett en sockerfri månad. Jag utesluter ju redan socker i så hög grad som möjligt (dock går det inte alltid att undvika tillsatt socker i maten, som t.ex. i skinka) men denna månad utesluter jag även mörk choklad och allt med sötningsmedel i. Jag körde på samma i september och jag mådde hur bra som helst. Om det känns bra denna månad så tänkte jag faktiskt köra på samma stil hela vägen till julafton = 49 dagar kvar! Oh my! ja men det måste jag väl klara, eller? Hoppas i alla fall på det. Men måste ju säga att det är en prövning att gå in i en affär där det har radat upp massvis med julgodis. Dock har det i år kommit några nya sorter med mörk choklad (70%:ig) vilket är bra för oss som försöker hålla oss borta från den vita drogen (socker). 

Usch oron gnager i mig inför julen. Varför måste det alltid handla om att äta mat och godis på julen? Och väljer man att tacka nej till bullar och kakor måste man alltid förklara sig. Jag äter inte socker! Men lite kan du väl ta? Nej det kan jag inte! 
Min hjärna kommer säkert att försöka övertala mig att göra ett avsteg från lchf under julen och bara vräka i mig av allt. Hoppas dock att jag klarar av att stå emot. Nåja den dagen, den sorgen. Nu kanske vissa tycker att varför kan du inte äta lite godis ibland och det är ju faktiskt bara jul en gång om året. Men i min värld finns det inget som heter lite godis. Jag kan inte bara ta en bit, jag äter tills det är slut. Och när det är slut skriker min kropp och hjärna efter mer. Och efter man har ätit en massa så sitter man där och mår dåligt över sig själv. Varför gjorde jag det? Och så börjar hjärnan säga åt en att man är ett fetto. Och så vidare och så vidare. 

Det här inlägget blev väldigt långt. Kanske borde jag skriva lite oftare så att det inte alltid blir en roman. Nu är det dags att plugga och sen försöka ta sig ut i halkan och gå till affären och ikväll blir det gymmet. En vecka sen sist så det börjar vara dags nu xD

Ha det bra så kanske jag skriver snart igen! Och här nedan bjuder jag på en boyfriendsie hehe, jag och mitt hjärta :) <3 

Puss honey du är bäst <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar