Bild

Bild

onsdag 2 juli 2014

Strikt Lchf dag två

Tjena!
Idag är jag inne på dag två med superstrikt LCHF, jag kör alltså på att äta protein och fett. För tillfället skippar jag grönsaker och sådant. Har gått bra hittills, lider varken av illamående eller huvudvärk, men det hinner väl komma ännu. Fick till och med i mig en fettkaffe till frukost, kan ju tipsa om att det är väldigt mycket godare med osaltat smör än med vanligt smör. Synd att en förpackning med osaltat smör kostar fyra euro! Ett vanligt paket smör kan man få för cirka 2,40 € lite beroende på var man köper det, varför är det så tro så stor skillnad? Enligt min logik borde det ju vara billigare när det är utan salt, eftersom det är en ingrediens mindre?!? Men kanske min logik inte riktigt hänger med. Dagens lunch blev köttfärsbiffar serverade med majonnäs och massa smör. Var fiffig nog att laga så mycket att det räcker till kvällsmat också! Sitter som bäst här och känner mig lite småfrusen efter dagens arbetspass. Det regnade exakt hela passet och det regnar ännu. De har tyvärr lovat regn precis hela dagen. Tråkigt! När jag kom hem från jobbet såg jag ut som en blöt katt! Funderar på att krypa ner i soffan under en filt och dricka en kopp te, väldigt lockande!

Här är dagens egopic, trotsar regnet och poserar i mina nya solglasögon ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar