Bild

Bild

måndag 7 juli 2014

Dag 7 med strikt lchf - en hel vecka!!

God förmiddag!
Nu är jag inne på dag 7 med strikt lchf, vilket innebär att när den här dagen är slut har det gått en vecka utan grönsaker och annat substitut. Matkostnaderna har blivit lite billigare eftersom det enda som ja köper nu är kött, ägg, smör och olja. Har däremot grönsaker i kylskåpet som ser ut att börja ruttna vilken dag som helst, synd att slänga. Måste försöka tvinga min pojkvän att äta dem! Han är inte riktigt lika strikt som mig med lchf, eller man kan väl säga att han i princip har slutat med det och tänker börja äta bröd och pasta igen. Det stör inte mig, bröd och pasta är ingenting jag saknar. Socker är min last. Ibland om jag ser någon som äter godis kan ja tänka att jag också vill ha. Då gäller det att ha viljestyrka och inte falla för frestelsen. Jag försöker tänka på hur jag kommer att må om jag äter godis, uppsvälld mage, illamående och psykiskt illamående. Sådant klarar man sig utan. Varför vill man straffa sig själv och äta sådant som innehåller socker även fast man mår dåligt av det? Jo det är ett beroende. Man känner att man behöver det. Jag har till exempel alltid tagit till godis när jag har varit ledsen. Nu är det slut med det. Nu är det fokus på målet som gäller. Vill må bra av den mat jag äter. Därför väljer jag LCHF. Den maten får mig att må bra. Socker och gluten får mig att må dåligt.

Ikväll ska ja försöka att ta mig till gymmet och gå på ett pass med Bodybalance. Skönt för kropp och själ! Bara huvudvärken släpper, men det ska väl mitt kära fettkaffe råda bot på ;)

Ha det bra! Kom ihåg att va snälla mot er själva och njut av varje dag! Tänk fina tankar om er själva för det är ni värda! Kram!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar