Bild

Bild

söndag 13 juli 2014

Dag 13, strikt lchf

Hej,
det har gått nästan en vecka sedan jag sist uppdaterade i bloggen. Det har helt enkelt inte blivit av att blogga. Nu kände jag dock att det är dags att skriva av sig lite. Jag tycker att det har gått förvånansvärt bra hittills att hålla kolhydraterna så nära 0 som möjligt. Jag mår faktiskt väldigt bra, jag har hela tiden varit beredd på att må dåligt och ha huvudvärk, men mår som en prinsessa. Okej, jag är väl lite mer trött nu än jag var innan. Men det kan kaffe råda bot på! Jag har väl egentligen inte gjort så mycket speciellt sedan jag uppdaterade senast. Jag har arbetat. Gått på loppis och nu i helgen blev det att ta en sväng hem till mina föräldrar. Hälsade på min farmor igår på kvällen och idag blev det att vandra omkring på sommarmarknaden i Kristinestad. Det var hett, och det var lite svårt att gå omkring där med allt godis som omgav en. Lakrits, choklad, kola allt möjligt, kändes som att vart annat marknadsstånd sålde något med socker i. Överallt kunde man köpa plättar med grädde och sylt, glass, bullar och kakor. Är ändå stolt över mig själv att jag for därifrån utan att köpa godis eller något annat med socker i, inte ens jordgubbar köpte jag! En liten väska hittade jag faktiskt, men det var det enda. 
Jag funderar förresten att börja äta grönsaker igen på tisdag. Jag hade ju hela tiden planerat att hålla kolhydraterna vid 0 ända fram till festen på lördag, men sedan läste jag om någon som hade kört på 0 kolhydrater i 14 dagar före en fest och den personen mådde extremt dåligt av en liten mängd alkohol. Jag vill inte börja må dåligt, så därför tänkte jag att det kanske är bra att i alla fall äta lite grönsaker dagarna före festen. Träningen går det lite sämre med för tillfället. Under de här 13 dagarna har jag endast varit på gymmet en gång, får se om jag hinner gå på något pass denna vecka. 

För att runda av detta inlägg kommer här lite bilder från de senaste dagarna:

Enkel lunch bestående av ägg, majonnäs och räkor!

Riktigt fin ljusprydnad vi hittade på loppis

Några av de andra fynden jag gjorde på loppis. GI-noll kostade
endast 1 euro.

En svettig egopic efter ett pass med Bodybalance!

Kvällens middag. Köttfärsbiffar fyllda med lite fetaost och bacon,
ovanpå smör och tillbehör majonnäs

Väskan jag köpte på marknaden

Fettkaffe som vanligt!

Det var allt för denna gång. Ha det bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar