Bild

Bild

söndag 6 juli 2014

Dag 6 strikt lchf

Hejsan svejsan allihopa!
Idag är jag på ett strålande humör. Jag hade ju sagt att jag inte skulle väga mig förrän om cirka tre veckor, men kunde inte hålla mig så ställde mig på vågen och gissa om jag  blev glad när jag har minskat 2 kg till. Jag har alltså sammanlagt gått ner 10 kg!! Det fungerar verkligen att förbränna fett med fett! Jag mår hur bra som helst, min mage är lugn och fin (om jag inte råkar överdosera kokosfett dock) jag känner mig glad och harmonisk. Jag har inga blodsockerdippar och klarar mig fint utan mat när jag fastar. Förut när jag levde på kolhydrater så blev jag i princip ett monster när jag var hungrig, blev sur och fick huvudvärk och kände mig illamående. Men om jag är hungrig nu är det inget annat än lite kurrande i magen och det går snabbt att stilla med lite protein och massa fett! Jag kommer på mig själv med att känna mig så otroligt lycklig, jag får ibland en sån känsla som kommer från ingenstans, att ja bara vill skrika av lycka. Allt känns så bra. Har en underbar pojkvän och underbara vänner och jag har ett sommarjobb och sen det viktigaste av allt, jag har påbörjat resan mot ett hälsosammare liv. Det jag behöver jobba på nu är att börja tycka om mig själv. Det är mycket svårt. Min självkänsla har alltid varit låg på grund av mobbning och dylikt. Jag har jättesvårt för komplimanger, eftersom det känns som att folk ljuger. Varför skulle jag vara fin? Nu är det dags att börja eller i alla fall försöka ändra mitt tänkande. Jag är fin. Jag är bra!

Det var väl det som jag ville säga för tillfället, och ni som läser det här, glöm inte att tänka positiva tankar idag! 

Här kommer bilder på lite allt möjligt:

Får alltid så fint hår när jag har haft upp det i en knut
medan jag är på jobbet. Så här fint kan de se ut då
just före man ska gå och lägga sig

Blommor från jobbet

Blommor från jobbet

Mera blommor

Härliga gula blommor som jag aldrig kommer ihåg namnet på

Blommor är vackra

Våran murklocka som står vid kassan och som alla kunder
alltid tycker är så vacker


En till osminkad bild där jag själv tycker att mitt hår är så fint

En stor kopp(mugg?!?) fettkaffe på morgonen är bra för förbränningen!

3 kommentarer:

  1. Du ha allti vari fin å bra! Bra att du inser de nu :)))) hälsningar Soffis

    SvaraRadera
  2. det är inte alltid så lätt att se sådant. Jag är fast i gamla tankebanor som hängt med sedan lågstadiet. Men nu är det dags för förändring!

    SvaraRadera