Bild

Bild

torsdag 3 juli 2014

Dag 3 - strikt lchf

Hej!
Nu har nästan hela dag tre gått och det här känns riktigt bra måste jag säga. Både igår och idag har min kropp släppt ifrån sig en massa vätska som jag samlade på mig under mitt fuskande. Har haft en svag huvudvärk idag, men antagligen beror det på för lite vätska och för länge ute i solen utan hatt. Det var mycket varmare på jobbet idag, skulle behövt ha en keps eller liknande för att skydda huvudet mot solen. Drack däremot ganska mycket när jag kom hem så nu mår jag bra igen. Dagens kvällsmat blev stekt kyckling med bea, hade tänkt ta en bild men såsen skar sig så det såg ganska oaptitligt ut. Har glömt att säga att jag från och med dag ett på strikt lchf också har börjat köra plankan en minut om dagen. Läste någonstans om en sådan utmaning, mitt mål är att orka göra det på "riktigt" utan att ha knäna i golvet. Förhoppningsvis får man lite plattare mage efter 30 dagars plankande, I sure hope so! Något mera har väl egentligen inte hänt idag, inte annat än att jag ännu en gång förvånades över hur länge jag klarar mig på relativt lite mat, vilket bevisar att det är fettet som mättar och inte mängden.

För att avsluta inlägget kommer här lite bilder på allt möjligt, enjoy:

Gårdagens lunch/kvällsmat. Köttfärsbiffar med smör och majonnäs

Mina nya gröna skor!


Smör och kokosfett, grunden för mitt fettkaffe!

Fettkaffe och Bacon som åts med en stor klick majonnäs!

Alla kunder på jobbet klagar på att deras penséer är fula och utblommade,
men våra är hur fina som helst ännu!!

Mynta, persilja, sallad, spenat lite allt möjligt finns på gården!

Min gulliga pojkvän poserar glatt! :)

Lagade en sats med majonnäs imorse, tog tid ca. fem minuter tog det,
alltså går det mycket snabbt att laga egen och mycket bättre än köpt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar