Bild

Bild

söndag 6 december 2015

Att natta ett barn som vägrar sova + lite bröllopstankar

Ja då var vi där igen. Efter några otroliga nätter då Cornelia somnat runt 22 och sovit hela natten med avbrott för några nattmål. Nu har hon igen börjat vägra att sova, somnar hon runt 22 så är det bara en snabb tupplur och sen vaknar hon och ska absolut inte sova mera. Inatt tror jag att den var runt 02 innan hon somnade. Då hade vi kämpat sedan kl 23 med att få henne att somna om. Hon gallskrek, jag matade henne, vi provade allt möjligt, linda in henne i filt, flytta henne till spjälsängen, ha henne mellan oss och sist och slutligen somnade hon när vi vaggade henne till sömns i vagnen. Det tär verkligen på krafterna att hon ska somna så sent. Man är ju själv så trött och slut och vill bara sova, men nej då ska man vara vaken och kämpa som en dåre med att få henne att sova. Ska det verkligen vara så här svårt? Visst somnar hon 02 så sover hon ju ofta till 11 men jag har ingen lust att vända på mitt dygn och sova till 11 varje dag. Alla sa ja det blir bättre när hon blir tre månader, nu är hon snart fyra månader och några tidigare nätter har vi fått men annars är allt precis som det brukar. 

Så nu har jag gnällt färdigt. Finns ju säkert de som har det värre än oss, så det är väl egentligen bäst att inte säga något och lida i tysthet istället. För att lätta upp stämningen får ni här en bild på Diesel:

Bekväm sovställning eller? :D


Och så till bröllopsuppdateringen: Det går lite trögt, vi har fortfarande inte bestämt datum eller bokat kyrka. Dock har vi kommit fram till att vi vill hålla bröllopsfesten på Grånne, eller Rörgrund som det heter på korrekt svenska ;) Min dröm har alltid varit att ha min bröllopsfest där så då blir det så. Färgtema har vi funderat lite över att låta dekorationerna gå i lila-svart-vitt. Här är en inspirationsbild jag hittade på Google, dock är det bara svart och vitt, men såg för ett tag sedan en bild där det var lila och svart blandat och det var superfint!




Men vi kommer nog inte sätta ner massa onödiga pengar på dekorationer. Sådär lyxigt som på bilderna blir det nog inte. Vi ska försöka pyssla ihop så mycket som möjligt själva och köpa begagnat om man bara hittar. Det är ju inte ens sagt att vi lyckas få ihop detta färgtema, men vi får köra på det som fungerar för oss.

Det var allt för tillfället!

Ha en fortsatt trevlig självständighetsdag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar