Bild

Bild

onsdag 16 december 2015

4-månaders kontroll

Idag var vi till rådgivningen på 4-månaders kontroll. Vi fick massa bannor om att vi inte har C att ligga på magen tillräckligt mycket så hon har fått platt huvud där bak. Jaja jättelätt att ha henne på mage när hon gallskriker efter fem minuter suck... Men har i alla fall beställt en magkudde från fischer price nu eftersom jag hört att magvägrande barn kan acceptera magläget bättre på en sådan kudde. Lite dyr var den, men funkar det inte får vi ju sälja den vidare bara. Ska också försöka skaffa en ny bärsjal som förhoppningsvis ska hjälpa oss att få henne att somna snabbare. Bärselen somnar hon minsann inte i! 
Ja vad sa de mer på rådgivningen? Jo nu väger vår lilla klimp 8 kg!! och hon är 64 cm lång :) 
Vi fick också lite tips om hur vi ska få bukt med hennes nattugglefasoner, så nu ska det förhoppningsvis bli lite förändring här. Tipsen gick bland annat ut på att ta upp henne samma tid varje morgon och eftersom hon sover länge så ska vi korta av det med 15 minuter var 4:e eller 5:e dag. Förhoppningsvis när hon stiger upp tidigare än 11 så borde hon ju somna tidigare än 02?!? sedan fick vi även tips om hur vi ska göra för att få henne att somna! Får se om det fungerar

Sådär annars idag for vi en sväng till tokmanni och fyndade lite billiga batterier bland annat och så har jag spenderat lång tid på att slå in julklappar och såklart har vi spenderat massa tid att försöka få C att somna. Dagarna flyter på utan att man egentligen behöver göra så mycket. Här är lite färska bilder: 

Hmm orkar jag ta i den månne??

Finns det något gott att äta på bordet matte? Nej men hej Alfons vad gör du där nere?

Hej här ligger jag och tränar på mage och har tålamod ungefär 4-5 minuter max innan jag börjar gråta för det är så jobbigt att ligga på mage!!

Jag tog tag i grodan i alla fall!




Det var allt för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar