Bild

Bild

lördag 13 juni 2015

Graviditetsuppdateringar vecka 30

Hej,
okej nu är det ett tag sedan mitt senaste inlägg. Verkar vara extremt trögt för mig att få skrivet något litet enstaka inlägg nu som då. Men har väl kanske inte haft så mycket nytt att berätta heller. Inte vet jag om jag har något särskilt att meddela nu heller men tänkte gnälla av mig lite. Eller först lite fakta, idag är det 74 dagar kvar till beräknad förlossning (vart tog tiden vägen??) vi befinner oss i vecka 30 (29 + 3). Inklusive idag är det 39 dagar kvar tills mammaledigheten börjar. Hjälp! Det känns både skönt och hemskt samtidigt att det är så lite kvar tills jag får vara ledig. Skönt för att ja slipper stå på jobbet och ta emot alla kommentarer om hur fet jag ser ut, några exempel från de senaste dagarna:

- Du måst ju nog ha nåt i magen du som ser så stadig ut (sagt av en man som jag hjälpte att välja ut blommor till)
- Kund: Äter du mycke bulla? Jag: Öhh nää int så speciellt. Kund: Janå du ser ju nog ut som att du ha äti för mycket bulla...
- Hur ork du jobba här och stå upp och gå dagarna i ända som har sådär stor mage. Den är ju enorm. Hur orkar du??? (Sagt av förfärad kund som inte kunde tro att jag fortfarande orkar stå upp)

Alltså jag orkar snart inte med mera kommentarer, och ju mer magen växer och det blir varmare och man har mindre kläder på sig, då kommer det ju att synas. Är det meningen att man måste ta emot hur många tjockiskommentarer som helst bara för att man är gravid? Vad ger totala främlingar rätten att kommentera min mage och säga att jag ser stor ut?? Blir så ledsen varje gång det händer. Känner mig som en valross. Till på köpet har jag börjat känna av vad jag tror är foglossning, det bränner till där i området runt svanskotan när jag går. Så nu är det slut med långpromenader för min del = kommer bli ännu fetare. Vill bara att mammaledigheten ska börja så jag får gömma mig i lägenheten och slippa alla tjockiskommentarer. Det dåliga med att mammaledigheten börjar är att man slutar få lön. Skulle nog gärna ha jobbat någon månad extra för att tjäna ihop så  mycket som möjligt, men vad kan man då. Mammapenningen är väl inte så mycket att hurra för direkt eftersom man har varit studerande å inte haft nästan nå inkomster förutom några månader på sommaren (studiestödet räknas tydligen inte som inkomst).

Något positivt som jag kan berätta är att vi flyttar i slutet på denna månad, så då får vi äntligen börja göra i ordning bebbens rum och förbereda oss inför ankomsten. Undrar när man skulle behöva börja packa BB-väskan, borde jag tro ha gjort det redan? Förutom bebisen ska vi även få tillökning i familjen i form av två kattungar. Skoj, har verkligen saknat djur, nu behöver vi bara komma på några passande namn till dem (det är nästan svårare att hitta på namn till katterna än till bebisen)
I slutet av Juni sticker jag och min kära vän Tess också till Tampere med tåg för att shoppa loss lite! Ser fram emot det, att få fara nånstans å såklart umgås med Tess som jag träffar allt för sällan.

Nej nu orkar jag inte skriva mera. Har inga nya magbilder heller, skulle jag lägga upp någon skulle väl folk ändå bara säga hur stor jag ser ut, så tror jag sparar mig den plågan. Räcker med alla kommentarer av främlingar på jobbet.

Ps. Bästa bandet just nu är definitivt Maroon 5 och favvolåten för tillfället är sugar, just in case om någon behöver tips på bra musik!

1 kommentar:

  1. Nej usch att folk täcks spotta ur sig vad för kommentarer som helst :S

    SvaraRadera