Bild

Bild

torsdag 18 juni 2015

Underliga graviditetsdrömmar

Hej,
ja nu blir ni säkert förvånade när det är det tredje inlägget på kort tid som jag skriver, men har helt enkelt lust att skriva och berätta lite om alla knasiga drömmar som jag har haft. Inatt till exempel så drömde jag att jag hade värkar och det var dags att åka in till sjukhuset. Det var så verkligt för jag kände verkar och allt möjligt, sedan fick jag gå runt och vänta på att värkarna skulle bli starkare och till slut fick jag lägga mig på en säng och krysta ut ungen. Det gick hur bra som helst och förlossningen tog typ fem minuter (man kan ju alltid drömma) och sedan fick vi åka hem. Därefter fick jag värkar igen efter några dagar och då var det dags att åter igen besöka sjukhuset och föda nästa barn (jag var tydligen gravid med tvillingar) Den förlossningen gick precis lika bra som den andra och plötsligt var jag tvåbarnsförälder eller nej när jag kom hem visade det sig att jag hade ännu ett barn så nu hade jag alltså tre barn. Jag minns hur det kändes att hålla i den ena som skulle vara "nyfödd" men det kändes mer som att han vägde 10 kg och jag tänkte bara att hur ska ja orka lyfta honom i framtiden. Mina föräldrar figurerade också i drömmen och min pappa  var jättesur för att han hade varit tvungen att vara vaken hela natten med mina tre barn eftersom jag hade slocknat och sovit som en stock hela natten och inte hört att de skrek eller någonting.

En annan underlig dröm jag hade för några nätter sen var att jag låg och sov och så vaknade jag när jag hörde gråt av en bebis, och då lyfte jag på täcket och där låg en blodig liten bebis. Jag hade alltså fött barnet medan jag låg och sov, och det fanns ingen navelsträng eller något annat, den bara låg där. (tänk vad enkelt om man skulle föda i sömnen och slippa smärtor, haha). Nåja som att det inte vore konstigt nog så medan jag höll på att mata min nyfödda bebis så växte den i mina armar och blev typ till en 4-årig pojke. 

Jag drömde också en natt att bebisen hade kommit och att vi var ute och gick med den i vagnen och det var den vackraste bebisen någon hade sett någon gång. Den hade riktigt blåa ögon och den var så vacker, som en liten ängel. Det var ju i och för sig ingen konstig dröm, men jag minns den så tydligt ännu.

Får se hur många knäppa drömmar jag hinner ha ännu med 69 dagar kvar till BF! 

Ha en fortsatt trevlig dag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar