Bild

Bild

onsdag 17 juni 2015

Graviditeten Vecka 30+0

Hej!
Idag har vi gått 30 fulla veckor, vilket betyder att vi går in i vecka 31. Även fast tiden går snabbt känns det ändå som att den går långsamt. Försökte mig igår på en promenad tillsammans med min kära pojkvän men fick nog konstaterat att det räckte med knappt två kilometer innan det började göra för ont att gå. Saknar mina långpromenader som jag kunde ta förr i tiden, att gå så hårt man orkar i 8 km och att jogga! Det saknar jag verkligen. Hoppas att foglossningen ger med sig snabbt efter förlossningen så att jag kan börja med långpromenader igen och hoppas ungen tycker om att sova i vagnen, annars blir det ju lite besvärligare att gå på promenad. 
Något annat nytt på graviditetsfronten vet jag inte, bebisen bökar på inne i magen och vissa dagar är den lugnare medan den är mer aktiv andra dagar. Den 26.6 har vi nästa tid till mödrarådgivningen, ska bli intressant att se om bebisen har svängt sig med huvudet neråt ännu. Jag tycker själv att sparkarna är lite överallt så jag kan inte riktigt avgöra själv hur den ligger. Förra gången låg den i alla fall på tvären så förhoppningsvis har den svängt sig nu, eller så svänger den sig inom en snar framtid. Vill helst undvika smärtsamma vändningsförsök och kejsarsnitt. 
Något annat nytt då? Vi håller på och marathontittar på Orange is the new black, extremt bra serie för den som aldrig har kollat in den ;) 

Nu har jag väl egentligen inget mer att skriva, men här får ni några bilder:

Igår var vi och hälsade på Andreas föräldrar och gosade lite med kattungarna. Titta  bara på den här sötnosen :)

Den stolta kattmamman med sina bebisar. Den svarta samt den svartvita ska flytta hem till oss sen när de är tillräckligt stora, längtar <3

Magen framifrån, och ja min navel har inte "försvunnit" eller poppat ut ännu som tur är, men den har definitivt blivit mindre så får se när den försvinner haha xD

Här har ni bild på min "enorma" mage som får så mycket kommentarer på jobbet. Känner mig inte själv som att jag har en enorm mage, men alla andra verkar ju tycka det. Min röv ser däremot enorm ut :P

Vårt första försök på gruppbild, jag bebisen i magen och Andreas <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar