Bild

Bild

onsdag 10 december 2014

Snart är det jul

Hej alla!
Alltså dagarna går så snabbt att jag inte märkte hur otroligt länge det är sedan jag uppdaterade denna blogg senast *förvånad smiley* Någon annan som håller med om att dagarna i princip flyger fram? Idag är det exakt 14 dagar kvar till julafton, det är ju ingenting! Jag har i alla fall hunnit köpa alla julklappar, bara det trevliga kvar då, att slå in dem. Det brukar alltid ta flera timmar för mig att slå in julklapparna, jag vet inte varför men förmodligen är jag otroligt långsam *hehe*. Jag är ju inte så snabb när det gäller någonting annat för den delen heller, så kanske man inte borde vara förvånad. Men hur är det egentligen med julstämningen förresten? När man tittar ut genom fönstret ser man endast regn och grått, det är tydligen någon slags storm på gång. När man går utomhus känns det inte direkt som att julen väntar runt hörnet. Jag har försökt spela julsånger och tagit fram allt julpynt, men snön lyser med sin frånvaro. Man borde ju vara van vid det här laget, att vi inte längre har kalla snörika vintrar, men ändå sitter man varje jul och hoppas på att det åtminstone ska komma lite snö! På lördag ska vi i alla fall försöka få igång lite julkänsla, för då blir det att julmysa med min kära vän Alisa. Vi har storslagna planer, så får se om det lyckas *Glad smiley*. 

Vad finns det annat att berätta om? jo jag har slagit mitt joggingrekord med 500 meter, *Haha* Mitt nuvarande joggingrekord är alltså 10,5 km. *Hurraa* kan ju tillägga att jag begav mig ut på den joggingturen efter att inte ha joggat på kanske 1,5 månader så jag fick extrem träningsvärk som höll i sig tre dagar efter. Jag försökte att stretcha, men det hjälpte ju inte så mycket. För övrigt har min träning också lyst med sin frånvaro, jag har inte direkt varit motiverad att träna av någon anledning. Min träning har främst bestått av promenader. Det är så svårt att hitta motivationen tycker jag, den finns alltid där i början, men sen försvinner den helt spårlöst. Mycket konstigt! 

Nä kanske man skulle ta och skriva lite julkort nu då så att man hinner få iväg dem i tid! Och så borde jag oxå försöka skriva något på min gradu, som har legat vilande alldeles för länge. Får ångest varje gång jag tänker på dokumentet, som finns på datorn, men som har förblivit oöppnat nu alldeles för länge. Kanske jag tar tag i det imorgon, *skjuter upp problem och ångest till nästa dag* 
Här har ni lite bilder att njuta av tills jag lyckas kläcka ur mig nästa inlägg! 

Postlådevandalister har varit framme och haft sönder våra postlådor. Men nu har vi i alla fall fått nya, så man får ju hoppas att de får vara ifred nu! Det gör ont i hjärtat av all ondska som finns i den här världen. Varför måste vissa förstöra andras saker? 

Min söta lilla kusin Niklas på sitt dop :) 

Trots att jag tog ungefär 10 bilder hade jag bara en enda bild där de var någorlunda lyckade, antingen var det någon som blundade eller kollade åt fel håll eller gjorde någon grimas. På bilden ser ni mina föräldrar (faddrarna till Niklas) längst till höger och de stolta föräldrarna till lilla Niklas ser ni till vänster :) 

Auberginegratäng med köttfärs och massa ost, det gör gott för magen det! Fettigt och bra ;)

Lax, gröna bönor, lök och en stor klick hollandeise *Nomnom*

Min julängel försöker sprida sitt ljus över det dystra vädret i december månad!

Bara för att man försöker undvika socker och vetemjöl/allt med gluten i, betyder det inte att man måste avstå helt från julens läckerheter (även om det skulle vara bättre för vikten att avstå helt). Pepparkakor ala Lchf, ska provbaka ett nytt recept snart oxå, mums :) 

Här ser ni kesoplättar serverade med blåbär, hallon och en rejäl klick vispgrädde, som tidigare sagt behöver man inte avstå från godsaker bara för att man "bantar", det är fördelen med LCHF det ;) 

Mera lax! Lax är underbart gott, men väldigt dyrt! Därför gäller det att passa på när det är extrapris. Förutom lax är det gröna kokta bönor med smör på, avokado, körsbärstomater och en klick limeaioli som ni kan skåda på bilden.

It's you and me honey <3 Lika dystra som vanligt är vi, men vi är nog glada ändå ;) Vi har även börjar smida på lite framtidsplaner, så får se då om det blir som vi vill ;) 

Igår var det spring på stan och kaffedejt med Mia som stod på schemat! :) Det var en välbehövlig träff, kändes som att det var hundra år sedan vi träffades senast!

Jag har upptäckt en alldeles ljuvlig smakkombination = pepparkakor och brieost! Helt underbart gudomligt utsökt! Till det kan man servera en kopp te med kokosfett i ;) LCHF i mitt hjärta <3

När man vill lyxa till det lite sådär mitt inne i en vecka så kan man laga falsk mannagrynsgröt, och så kan man också baka ostplättar och äta med ost, skinka och avokado + massa smör förstås. Till det kan man också servera ett glas bubbelvatten och dricka en kopp kaffe med kokosfett och en skvätt grädde i. Detta står man sig på ett tag faktiskt. Till allt detta kan man även välja att sitta och läsa en bra bok (i mitt fall den tredje twilight-boken)


Det var allt för tillfället!
Ha en fortsatt trevlig 10:e december!
Ps. Snart är det Lucia! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar