Bild

Bild

lördag 20 december 2014

Nu har vi ljus här i vårt hus, julen är kommen!

Hejsan svejsan! (skulle behöva komma på några roligare hälsningsrepliker än hej *tihi*)

Ja nu kanske ni är nyfikna på hur det blev med min äggfasta. Jag kan säga att jag inte körde på fem dagar. Men inte så långt ifrån. När jag hade kommit till kvällen på dag fyra så kändes det bara som att jag var tom i kroppen på något vis. Jag beslöt mig för att avbryta äggfastan där och då och stoppade i mig pepparkakor (givetvis Lchf) med brieost, en liten snacksalami, två bitar ischoklad och några bitar fudge. Efter att jag hade stoppat i mig det fick jag givetvis dåligt samvete och den där lilla rösten i mitt huvud började klanka ner på mig och jag kände mig dålig för att jag inte klarade fem dagar. Nästa gång jag kör äggfasta ska jag f*n klara alla fem dagar. För de som är nyfikna på äggfasta så finns det faktiskt en grupp på facebook som heter: ÆGGEFASTE - Boost Din LCHF. Kolla in den om ni känner att ni vill veta mera eller prova till och med. Man behöver ju inte vara extrem och köra 5 dagar första gången. Vissa kör på bara tre dagar också. 

Igår hade jag en stor bakardag. Jag gjorde bland annat en sats med chokladfudge och en sats med något som kallas Ninas chokladdrömmar recept hittar ni här. Jag har även en sats vaniljfudge i frysen och jag har ännu tänkt hinna laga ischoklad idag. Det har ju inte så länge att laga, men måste till affären först och köpa formar. Igår fick jag även en briljant idé att jag skulle laga pepparkaksfigurer att hänga i julgranen. Eftersom jag inte har tänkt att äta upp dessa figurer så gjorde jag dem med köpt pepparkaksdeg, superenkelt. Jag ritade några mallar på papper och så tog jag även några helt vanliga figurer. Dock när jag skulle dekorera dem tog ju kristyren slut så klart och eftersom klockan var närmare 00.00 så orkade jag inte göra ny. Tror jag köper det också, eftersom jag ändå inte ska äta upp dem. De ska vara dekoration. Däremot frågade min sambo om man får äta upp pepparkakorna från granen sen om man blir hungrig, men det sa jag att man inte får! *haha*

Jag har inte hängt upp alla pepparkakor i granen ännu, men sen när jag har gjort det så ska jag ta en bild på vår vackra julgran. Tills dess så får ni nöja er med lite andra bilder:

Finns det några snälla barn här? ;)

Mina små bebisar. den med grå mössa är den nyaste familjemedlemmen :)

Årets pepparkakshus + tillbehör

Årets pepparkakshus + tillbehör 

Roligt när polisen springer omkring i huset bredvid vårt och letar efter knarkare. De har varit här två gånger :(

Julängel :)

Kakburken är full så nu är det bara att komma hit på lite kaffe och kaka :D

Ischoklad! De är tyvärr slut redan, måste laga nya xD

Sist men inte minst årets sockerfria och glutenfria lussebullar. Faktiskt de första lussebullarna jag någonsin bakat under hela min livstid. Tre st hann tyvärr börja mögla innan jag hann äta upp dem *ojdå*



Det var det,
tjingeling!

Ps. Här har ni en jullåt som jag har börjat tycka om: klippet finns här och för er som tycker om lite svängigare julmusik ska ni lyssna på spellistan A Swingin´ Christmas på Spotify.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar