Bild

Bild

måndag 15 december 2014

Dags att påbörja ett nytt kapitel

Hej!
Nu har jag bestämt mig för att prova på en ny sak, nämligen äggfasta. Vad är det kanske ni tänker, jo det ska jag tala om för er. Det är nämligen så att man ska äta ägg, ägg och endast ägg under fem dagars tid. Man ska äta mellan 6 och 12 ägg per dag och för varje ägg man äter ska man tillsätta 1 msk fett. Fettet ska bestå av antingen smör eller majonnäs eller förstås kokosfett. Man får också äta ost, men max 200 gram om dagen. Man får tillaga och äta äggen hur man vill, alltså man behöver inte sitta och äta kokta ägg i fem dagar, utan man kan äta omelett, stekta ägg, äggröra och så vidare. Ägg, ägg mera ägg ät så får du skägg! Får se hur det går om jag klarar av att leva på ägg och ost i fem dagar. Det ni kanske inte visste om ägg är att ett ägg innehåller allting en människa behöver förutom C-vitamin. Så det kommer inte att gå någon nöd på mig, och känner jag att äggen börjar stå mig upp i halsen kommer jag genast att avbryta min äggfasta och börja äta "riktig mat". Nu kanske ni undrar varför jag tänker plåga mig själv så här. Jo för att jag känner att jag måste. På senaste tiden, ju närmare julen vi kommer, känns det som att mitt inre sockermonster vaknar till liv, mer och mer. Det blir svårare och svårare för varje dag som går att inte småäta hela tiden. Jag är ju en sådan person som försöker döva min ångest med mat, vilket betyder att om jag mår dåligt, kommer jag att stoppa i mig en massa onödigt. Så efter att ha sprungit omkring och mumsat på massa lchf-godis nu i flera veckor, känns det som att jag måste ta tag i mig själv och mitt ätande innan sockermonstret drar tillbaka mig i sitt träsk och övertygar mig om att jag ska börja äta godis och socker igen. Så jag gör det här för min egen skull. Jag måste klara det. Jag vill inte hamna i sockerkoma igen! Jag vill vara stark och frisk och känna mig mätt av riktig mat, och jag vill absolut inte känna mig tjock och uppblåst som jag blir av socker och gluten! 

Det var det. När det gäller att påbörja ett nytt kapitel så kan jag ju meddela alla nyfikna att jag även begav mig iväg till gymmet (som är beläget 5 minuter från mig) och tränade i cirka en timme. Får se om jag kan lyfta armarna imorgon *hehe*. Nu blir det att dricka en kaffe med kokosfett i *nomnom* och så ska jag försöka skriva lite på min gradu. 

Ps. Jag hade tänkt ladda upp lite bilder också, men telefonh*vetet vägrar att överföra mina bilder till datorn, det står bara att det inte finns några bilder på enheten *morrrrr*, det finns ju visst bilder!! Snart kastar jag ut telefonj*veln genom fönstret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar