Bild

Bild

lördag 21 mars 2015

1 + 1 = 3

Hejsan allihopa! 
Jag har haft paus väldigt längre från bloggen, mitt senaste inlägg var någon gång i december *ooops*. Nåja, nu har jag i alla fall lite nya saker att blogga om. En del av er vet om vad som är på gång, medan andra kanske kommer att chockeras av dessa nyheter. 
Det är nämligen så att jag och Andreas väntar barn. Hur hände det liksom? Känner mig fortfarande en smula chockad, och tankarna snurrar i huvudet, kommer vi att bli bra föräldrar? Kan ju avslöja att ingen av oss vet särskilt mycket om hur det är att ta hand om ett barn, ibland har jag bara lust att sätta mig ner och gapskratta för jag tänker på den stackars lilla bebisen som bakas inne i min mage och som ska födas ut till en värld med två förstagångsföräldrar som inte har någon aning om någonting! Och nu ska ni inte tro att vi inte vill ha detta barn, för det är klart att vi vill. Vi har varit glada ända sedan vi fick beskedet, även fast det kom lite som en chock för oss båda tror jag. Vi längtar! Kan inte fatta att halva tiden snart har gått. Längst till höger här på bloggen hittar ni förresten en nedräknare för er som är intresserade av hur långt gången jag är och hur många dagar det är kvar. 
Idag är jag alltså i vecka 17 + 3. Magen har börjat synas, men än så länge har jag inte känt av några fosterrörelser. Väntar med spänning på när det ska börja kännas. 
Framtiden för denna blogg kommer alltså att fyllas med inlägg med tankar och funderingar omkring att bli mamma (Hjälp!) och bebisfunderingar och så ska ja försöka uppdatera er med bilder på bebismagen som växer så det knakar. Tycker ibland att de känns som att den blir större från en dag till en annan. Får se hur stor den blir innan bebben är här. Vi har alltså en spännande tid framför oss och den här bloggen kommer att fungera som ventileringsplats och uppdatering förstås, för er som är intresserade av hur det går! 
Nu är det väl dags att avsluta detta inlägg innan det blir en roman. Ni får njuta av lite bilder tills nästa uppdatering: 

Magselfie, tror denna togs typ vecka 16+6 

Första ultraljudsbilden på vår lilla "böna" här i vecka 12 + 1 så den borde ha växt till sig lite nu ;) Den va cirka 6 cm på denna bild :D 

Mitt livs kärlek, min underbara pojkvän Andreas :) <3

Kunde inte minnas när jag senast hade tagit en selfie, så ja försökte snabbt kludda på lite smink och ta en bild :D

Vi två :) <3

Jag och kulan, denna bild togs idag vecka 17 + 3, håller på och spricker av nyfikenhet på om det är en pojke eller flicka där inne. Själv tror jag att det är en pojke, men Andreas tror att det är en flicka :D Får se vem som har rätt ;)


Så det var alla bilder, och förlåt ifall det var någon som inte visste något om detta och blev extremt chockad! Men jag kände att det var dags att börja avslöja nu, eftersom det inte börjar gå att gömma magen hur länge som helst ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar