Bild

Bild

måndag 23 mars 2015

Lite uppdatering

Hej!
Igår hann jag inte blogga så jag får ta och uppdatera lite idag istället. 
Igår beslöt vi oss för att gå igenom vårt förråd som vi inte har städat på kanske två år. Vi slet ut allt och gick igenom vad som skulle sparas och kastas. Vi hade förvånansvärt mycket skräp i förrådet, tomma lådor, tomma plastpåsar och onödiga saker. Samtidigt som vi slängde saker började vi packa ihop lite saker som vi ska sälja på loppis. Bara att gå och boka ett bord nu så kanske vi får någonting sålt. Bra om andra kan få nytta av vårt "skräp". Vi passade även på att gå igenom lite lådor i bokhyllorna för att göra oss av med mera skräp. Varför sparar man egentligen på gamla mobiltelefoner som inte ens startar längre? Jag antar att det blir så när man är en samlare. Vi gillar båda att samla på saker. Det vi samlar på för tillfället är: nyckelringar, pandasaker, kramisar (salt & peppar-figurer), gula ankor och Ikeavaser. Har även fått några nya kattflaskor till samlingen. :D
Lite senare på dagen kom mamma, pappa och syrran på besök och det blev att dricka kaffe och sitta å prata om allt möjligt. Vi filosoferade bland annat lite över barnvagnar och hurdan vi skulle behöva. Lite tidigt att skaffa det ännu, men det skadar ju inte att fundera på modeller och funktioner för det ;) 
Sedan blev det även ett besök till gymmet, först lite crosstrainer och sedan bodybalance. Men har så oerhört mycket att tänka på just nu att det var extremt svårt att koppla bort hjärnan och slappna av. 

Idag fick ja två tidningar på posten, Måbra och Allt om lchf, så om jag får tråkigt kan jag alltid sätta mig ner och bläddra i dem. Fast egentligen måste jag arbeta med min gradu, börjar närma sig slutet nu med den. Måste bara kämpa lite till för att få den första versionen klar! 

Men nu har jag inget mer intressant att skriva för tillfället, så tjingeling! 

Bild på mina kramisar, har inte räknat dem på länge så jag har ingen aning om hur många jag har. Det får vara vilka figurer som helst, enda kriteriet de ska ha för att få passa in i min samling är att de ska kramas. De vanligaste är dock dessa spöken, de är lättast att få tag i. 

Längst bak syns några av Andreas pandor (vi har nog många fler) och en gul anka :D 

Mera kramisar, vanligaste färgen är definitivt svart & vit


Två ankor fast den ena är väl nog egentligen en kyckling, men sak samma, bara det är en fågel och är gul så passar den i min samling :D I bakgrunden ses några av mina kattflaskor, har sammanlagt 9 stycken såna, 3 blåa men resten är olika färger.
Jag har en känsla av sedan när jag dör så kommer de att få gräva fram min kropp när jag ligger begravd bland alla mina samlingar :D Haha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar