Bild

Bild

lördag 28 mars 2015

ätvadduvillochskitivadallaandrasägerdagen

Hej!

Ursäkta den ytterst sagt slöa uppdateringen från min sida. Kanske har det något att göra med att jag inte direkt lever nåt vidare fabulöst liv och jag har inte spännande nyheter att berätta varje dag! Exempelvis tycker jag att det är onödigt att skriva ett helt inlägg om man t.ex. har legat däckad på soffan hela dagen med huvudvärk. Liksom då skulle det bli så här: hej, idag har jag legat på soffan med huvudvärk hela dagen och inte orkat röra på mig. Hejdå. Inte vidare intressant va? 
Nåja, vad har jag då sysslat med den senaste tiden? Jag har hållit på och prissatt saker och fört dem till vårt loppisbord på Adam & Eva. Jag har arbetat med min gradu (snart har jag en första version klar att skickas för bedömning till handledaren). Jag har legat på soffan med huvudvärk. Igår umgicks jag hela dagen med min kära barndomsvän Tess, alltid lika roligt att träffas :) 

Idag har jag arbetat med gradun och så har vi varit en sväng till loppis och rett upp på vårt bord, kan ju säga att folk verkligen är stökiga när de tittar, river omkring sakerna och lägger tillbaka dem huller om buller på bordet och inte bryr de sig heller om att hänga tillbaka kläderna på klädhängarna. Nåja, vi förde nu dit lite fler saker och så kom vi även därifrån med en datorväska i superfint skick som endast kostade 3,50 e ett kap! En blå prydnadsaubergine till Andreas blåa glassakssamling samt en röd blomvas för 1 euro ^^. 
Resten av dagen tänker jag spendera på att arbeta med gradu och sen senare ikväll blir det filmmys med älskling. Ja och det viktigaste av allt. Det är ju så himla mycket prat om vad man får och inte får och vad man ska och inte ska äta när man är gravid. Det är så himla viktigt att äta hälsosamt och helst ska man undvika att gå upp för mycket i vikt (hur de nu tänker att man ska undvika det). Jag som annars brukar hålla mig borta från socker och äta det ungefär varannan månad ungefär har haft otroligt svårt hittills att hålla mig borta från det under graviditeten. Stora cravings har jag haft. Men den senaste tiden har jag faktiskt försökt att helt avstå från socker och det har gått riktigt bra. Men idag har jag då alltså bestämt mig för att ha en dag som jag kallar ät-vad-du-vill-och-skit-i-vad-alla-andra-tycker-dagen! Man får äta vad man vill, hur "onyttigt" det än är. Och om du någon vill hacka på mig och säger att jag typ misshandlar mitt barn för att jag tänker äta socker idag, så då bryr jag mig faktiskt inte om det. Orkar inte med all stress och press, så idag släpper jag allt sådant och äter precis det som jag har cravings efter. Imorgon är en ny dag, då får jag fortsätta kämpa mot mina socker- och cravingsdemoner ;) 

Nyttiga bär ;)

Bild från våffeldagen. Första våfflan brukar alltid bli ganska ful xD

Hög med våfflor som för övrigt är både socker- och glutenfria :)

Magen v 18 + 3. Putar lite extra mycket idag tycker jag :D

Nomnom, vem sa att man inte kan äta nyttiga våfflor ;) Hojta till om någon vill ha länk till det recept jag använde :)

2 kommentarer:

  1. Härifrån hittade jag receptet, och äter man inte mjölkprodukter som grädde, så kan man byta ut det mot något annat, vissa kör på vatten tex. http://mittkok.expressen.se/recept/lchf-vafflor/

    SvaraRadera