Bild

Bild

onsdag 8 april 2015

Vecka 20+0

Hej!
Nu har jag gått halva graviditeten. Tiden har gått snabbt hittills tycker jag. Bara halva tiden kvar då, lite beroende på när bebisen bestämmer sig för att det är dags att komma ut. Känner på mig att det kommer bli en septemberbebis fast jag är beräknad till augusti, fast vem vet den kan ju lika gärna komma före också. Magen växer, men vet inte om jag ännu har känt några tydliga fosterrörelser. Det är svårt att veta när man inte vet hur det ska kännas. Nog kan jag ibland känna som att det sku vibrera lite i magen men men. Den som lever får se. Vi har ultraljud den 16.4 så då får man ju se om allt är som det ska, vilket jag hoppas på. Men klart man blir orolig att nåt ska vara fel när man int riktigt känner någonting. Kan den inte börja sparka nån gång. 
Det har varit mycket tankar och funderingar den senaste tiden, är orolig för att ungen kommer bli enorm. Jag har ju redan två riskfaktorer som gör att risken för att jag får ett stort barn är större, övervikt + att jag själv var ett stort barn när jag föddes. Sedan hjälper det ju inte att man har läst skräckberättelser om förlossningar där kvinnan har fått tredje gradens bristningar och tvingas operera sig där nere för att se normal ut. Har drömt mardrömmar om allt möjligt, en natt t,ex, drömde ja att en ilsken hund attackerade min mage och försökte döda bebisen. Hur ska man överleva 20 veckor = 140 dagar till med en massa oroande över allt möjligt? Och så känns det lite som att är man gravid får man inte klaga, utan man ska bara gå runt och sväva på rosa moln och vara lycklig. Man får inte vara ledsen över att man blir fet eller så. Nä nu orkar jag inte klaga mera för detta inlägg. Ni kan få se på lite bilder istället:

Magen vecka 20+0 Vet inte om det ens ser ut som en gravidmage eller om jag bara ser fet ut :O

Kan man rädda slitna toppar? Ja har som inte klippt mig på över tre år, vill inte klippa mig, vill ha långt hår! Tips?!?

magen igen, ser ut som att jag har världens största röv på den där bilden. Najs :P

En liten magbild framifrån, int vet ja nu om de ens syns på den här bilden att ja har en mage. 

magen i närbild, den ser enorm ut haha

Bara för att ja typ aldrig sminkar mig längre så beslöt ja mig för att göra det å sen såklart ta en bild av det som bevis. Att jag känner mig som en gammal urvriden drisktrasa kanske syns? 

Vill inte klippa mig. Kan nån rädda mina slitna toppar tack? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar