Bild

Bild

fredag 8 januari 2016

operation hejdåsocker dag 5 + bildbomb med bebis

Tjenixen!
Nu har vi kommit till dag 5 i mitt nya hälsosamma liv där steg ett är att sluta med godis och sådant sockrigt. Hur har det gått hittills? Igår hade jag ett återfall och tryckte i mig kanske fem pepparkakor (varför har vi ens pepparkakor i skåpet?) men huvudsaken är att jag inte har ätit en endaste liten bit choklad *stolt*. Jag kan ju inte säga att det har varit enkelt. När man har tryckt i sig massa godis och choklad i princip varje dag i ett halvår så är det inte lätt att bara sluta med det. Inte när man använder godis som tröst. Livet som förälder har varit mycket svårare än jag trodde att det skulle vara. Kanske beror det på att vi måste kämpa så förbannat hårt med Cornelias sömn hela tiden. Vi får gång på gång nya råd från rådgivningen om hur vi ska göra. Känns som att ingenting fungerar. Igår till exempel somnade hon runt 21:30 och sov till ca kl 23 och efter det var hon vaken till 01.30 och ändå vaknade hon 08.30 och ville inte sova mera trots att hon gäspade stort x-antal gånger. Så då tog jag upp henne och lade henne i babysittern medan jag åt frukost, men hon somnade faktiskt där då så jag flyttade över henne till sängen. Den nya rekommendationen vi fått är att få in två stycken sömnperioder på minst 2 timmar per gång och sedan en kortare 30 minuters tupplur före det är dags att ta nattsömn på kvällen. Igår sov hon två längre sömner (bara att man får gå och stoppa i nappen sådär var 5:e minut, så man ska ju inte tro att man får något gjort medan hon sover) och en kort 30 min på kvällen. Men ändå ville hon ju inte ta nattsömnen där 21:30. Jaa vad ska man göra, sover hon mindre på dagen är hon ju supergnällig istället. Jag tror inte riktigt på det där med att låta barnen vara vakna för att få en bättre nattsömn, i alla fall inte när det gäller så här små barn.

Jaha men nu kom jag ju helt ifrån ämnet jag diskuterade i början av detta inlägg. Nåja, fortsätter kämpa på med att inte äta godis och försöker att stå emot när min hjärna säger åt mig att gå och köpa choklad. Här kommer den utlovade bildbomben på bebis:

Förutom att A ser sur ut så är ju C väldigt lyckad på denna bild. Julafton 2015

Tomtenissen Cornelia provsmakar en julklapp :D <3

Provsitter matstol hos sin mormor och morfar :)




C tycker verkligen om sitt gym :)

I babysittern :)

Rosig om kinderna efter en uppfriskande promenad i minusgrader :)

Storlek 62 börjar gå på sista nu också :O

En sovande bebis i babysittern :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar