Bild

Bild

onsdag 20 maj 2015

Vecka 27 och 98 dagar kvar

Hej!
Jo nu hörni är det så att magen och jag har gått in i vecka 27 (26+0) vilket betyder att det är cirka 98 dagar kvar till beräknad förlossning. Lite över tre månader, eller tre månader och sex dagar för att vara exakt är det kvar av denna graviditet. Fast om jag känner detta barn rätt så stannar den säkert inne så länge som möjligt. Det känns som att det skulle vara en liten osamarbetsvillig krabat där inne. Den har ju inte direkt samarbetat på de senaste undersökningarna xD Har börjat känna av allt fler rörelser, nu känner jag av den dagligen. Till och med Andreas har börjat känna någon spark nu också. Idag när jag stod på jobbet så kom det en riktig karatespark så hela magen hoppade :D Ibland känner jag inte någonting alls på en hel dag, för att sedan få några rejäla sparkar. Men som sagt ju längre tiden går desto mer har jag börjat känna. Väntar bara på när man ska börja se någon fot som sticker ut genom magen, fast det dröjer väl nog ett bra tag ännu.

Ja inte har jag väl så mycket annat att tillägga för tillfället. Har fullt upp med jobbet och däremellan försöker jag klämma in någon dejt med mina vänner. Hoppas ni inte glömmer bort mig och att ni kan ha tålamod att jag har så lite tid nuförtiden! Här kommer några bilder ifall det är någon som vill veta hur magstatusen är:



Så här såg min mage ut när jag tyckte att det började puta lite sådär i vecka 10 kanske? Minns inte exakt datum, så nog är det ju lite skillnad om ni jämför med de färskare bilderna längre ner hur magen ser ut nu xD För att inte tala om röv + lår som också blivit fetare *jeeeee* *not*

Vi hittade en förpackning mer urgulliga babystrumpor när vi var på loppis häromdagen så vi (läs jag) tyckte att vi absolut måste köpa! Bebissockor är så smååå!! Har bebisar verkligen så små fötter? :D

Mera strumpor med Nalle puh på :D Tycker personligen att de borde funka åt både pojke och flicka. Tycker inte att flickor endast måste ha rosa och röda kläder xD

Magen med tröja. Kan tillägga att jag har börjat känna mig som en flodhäst. :O 

Magen utan tröja. Inga bristningar än så länge men det kommer väl. Känns som att magen är jättestor redan. Men på förra besöket låg jag precis på kurvan gällande SF-mått. Vi får se hur utvecklingen är på nästa besök hos rådgivningen om lite över 1 vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar