Bild

Bild

onsdag 13 maj 2015

Graviditeten vecka 25 + 0

Hej!
Idag har graviditeten gått 25 fulla veckor och med andra ord inleds vecka 26. Hjälp varför går tiden så snabbt och vart tar den vägen? Jag minns fortfarande när jag satt där med det positiva graviditetsbeskedet och var helt övertygad om att jag skulle få missfall. (Fråga mig inte varför, men det hjälpte ju inte direkt att jag hade läst att ungefär 25% av graviditeter slutar i missfall) Jag vågade inte skriva in datumen till mödrarådgivningen i kalendern för jag var övertygad om att om jag skrev ner det, eller ens berättade det åt någon så skulle det absolut bli missfall. Men nu sitter jag här idag och det har gått hela 25 veckor och skulle bebisen bestämma sig för att komma ut nu finns det en liten chans att den skulle överleva. Men jag hoppas ju såklart på att den får stanna inne tills den är färdigbakad. Det är 105 dagar kvar till BF. Snart är vi nere på tvåsiffrigt!! *Spännande tider*

Så här stor är bebisens hand för tillfället, som ni ser är den lite större än på den förra bilden jag laddade upp :)

För någon dag sedan sa appen att vår bebis, som jag har döpt till Beenie, var lika stor som en Aubergine men nu har den tydligen ändrat storlek till en kål :D




Ja vad har jag sysslat med då den senaste tiden när jag inte har gett er några som helst uppdateringar? Jo jag har lämnat in alla skolarbeten och fyllt i pappret för att jag vill ta ut min examen, så nu är jag alltså f'ärdig med min utbildning. Bara att vänta på att intyget kommer på posten i slutet av maj eller början av juni. Grattis till mej eller? xD 
Sedan har jag jobbat, och jobbat lite till. Igår var jag även en sväng till tandläkaren (första gången på typ 6 år som de gjorde en tandkontroll) men det kändes ganska värdelöst för de kunde ju inte göra något. Inte ens tandsten kunde de skrapa bort för att jag är gravid. Okej visst jag erkänner det var inte vidare bekvämt att ligga i den där stolen, blev lite yr i huvudet när det var klart. Men nog kunde de väl ha skrapat bort min tandsten för det. Nej istället måste jag vänta på att bebisen föds och först därefter beställa tid till en tandhygienist + beställa tid för röntgen för att de vill se hur mina visdomständer växer ifall ja måste operera bort dem :O hemska saker. Men annars var det väl bara fint med mina tänder vad jag förstod. Tandläkaren var förvånad över att jag aldrig haft några hål och tycke att jag hade så fina tänder och att det syntes att jag skötte väl om dem. Så man kan ju stolt säga att man som snart 24-åring aldrig haft ett endaste litet hål, hur många kan skryta med det liksom? ;) 

Ja inte hade ja väl några fler uppdateringar då för tillfället. Har inte orkat ta någon ny magbild (tycker inte att magen blir nå större? :O ) men ja kan ju försöka om ja sku få en bild av magen senare ikväll efter jobbet eller så kanske imorn! Om du någon är intresserad av att se hur fet jag har blivit, ingen beach 2015 för min del :P
Men här har ni lite blombilder att njuta av istället, härliga blommor har vi på Bellis, kom å köp :)














Det var allt för detta inlägg! Ha de bra alla så får vi se när jag orkar ladda upp en sån där magbild :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar