Bild

Bild

onsdag 30 september 2015

Så mycket att göra och så lite tid?

Hej
tiden flyger iväg så otroligt snabbt. Fast man bara har ett barn som är 6,5 veckor så går all vaken tid åt att ta hand om henne. Hon sover oftast inte så bra på dagarna, eller om man går ut på promenad med henne så sover hon i vagnen lika länge som man går, vilket betyder att hon fast kan sova 3 timmar då om man orkar promenera i tre timmar, haha. Hon somnar också och sover som en stock när man har henne i bilstolen i bilen. Men när jag är ensam med henne har jag inte tillgång till bil så då kan jag inte söva henne i bilen. Nu somnade hon faktiskt efter en matning vilket är väldigt ovanligt, så det gäller att passa på att skriva ett inlägg nu när det finns lite tid.
På senaste rådgivningsbesöket fick vi reda på att hon vägde 5,4 kg, vilket betydde att hon hade gått upp 1 kg på 20 dagar. Fri amning - javisst! Verkar funka bra så vi kör på i samma stil.
Hon hade växt till 55,5 cm, vilket betyder att hon hade växt 6 cm från födseln. Ska bli intressant att se hur mycket hon har gått upp och växt till nästa tid på rådgivningen. Då är det även dags för första dosen av Rota-vaccinet så får se då hur det går. 
Dagarna spenderar vi med att gå ut på promenad, amma (väldigt mycket), och ja tiden flyger iväg utan att man gör så himla mycket. I helgen var vi hos mina föräldrar och i söndags då jag fyllde år lyckades jag, mamma och sambon äta på crazy cat medan C sov i bilstolen bredvid oss. Men man satt ändå på helspänn och väntade på ögonblicken då hon skulle vakna och gallskrika. Fast det gick ju bra i slutändan i alla fall. Så nu är man ett helt år äldre. Känner mig lite som en gammal tant typ eftersom man inte kan göra så mycket utan spenderar mesta tiden hemma med bebis. Fast det känns väl säkert bättre sen när hon blir lite större och man kan göra mer saker utan att va rädd för att hon ska vakna och gallskrika. 
Det har väl inte hänt sådär jättemycket nytt sedan jag senast skrev. Alfons och Diesel busar på som vanligt och man vill bli lite tokig på dem ibland när de är så busiga. De leker med all mat de får och släpar det runt hela lägenheten. 
Nu vågar jag inte skriva mer ifall C vaknar snart, hehe, så här får ni lite bilder istället:

Så här söta kan Diesel och Alfons vara mellan varven :D

En fundersam Cornelia med sin söta mössa <3

Så här gott sover man i bilstolen då ;)

Mor och dotter (ursäkta det osminkade ansiktet med påsar under ögonen) 

Den rosa lilla björnen sover sött. Tack till gammelmormor för den söta halaren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar